Rulla ned för att börja läsa guiden
Gå till Windows startmeny och högerklicka på License Management Tool>Mer>Kör som administratör i mappen IRONCAD 20** (Aktuell version).
Här väljer du Import a License Sent from Support. Klicka sedan på Next>
Om du får upp ett felmeddelande efter att installationsprocessen är klar kan det bero på att du har ett mellanslag i ditt användarnamn i Windows. Prova att packa upp installationsfilen manuellt genom att följa nedanstående steg. Vi har skrivit hur du gör i både Windows 11 och Windows 10.
Detta gäller för Windows 11
Om sökvägen till mappen som hanterar "Mina Dokument" och "Hämtade Filer" etc innehåller ett mellanslag i ditt användarnamn (\Förnamn_mellanslag_Efternamn\) behöver du manuellt packa upp installationsfilen, annars visas ett felmeddelande vid installationen. För att packa upp kan man t.ex. använda WinRAR/WinZIP eller med fördel den lättanvända och kompakta 7-zip: https://www.7-zip.org/
Då kan du högerklicka på filen du laddat ned och välja Visa fler alternativ
Välj sedan 7-zip följt av Packa upp till "IronCAD_DCS2023SP1_SWE\
Kör sedan själva installationsfilen i den nya mappen genom att högerklicka på *.exe-filen och välja Kör som administratör:
Detta gäller för Windows 10
Om sökvägen till mappen som hanterar "Mina Dokument" och "Hämtade Filer" etc innehåller ett mellanslag i ditt användarnamn (\Förnamn_mellanslag_Efternamn\) behöver du manuellt packa upp installationsfilen, annars visas ett felmeddelande vid installationen. För att packa upp kan man t.ex. använda WinRAR/WinZIP eller med fördel den lättanvända och kompakta 7-zip: https://www.7-zip.org/
Då kan du högerklicka på filen du laddat ned och välja att packa upp den till en ny mapp som då skapas automatiskt.
Kör sedan själva installationsfilen i den nya mappen genom att högerklicka på *.exe-filen och välja Kör som administratör:
Gå sedan till sökvägen där din *.pkg-fil sparades. Markera filen och tryck sedan på Öppna
I detta läge kommer du att få upp en dialogruta där det står att licensfilen har importerats. Tryck då Ok på dialogrutan.
Här ser ni nu en översikt av alla aktiverade licenser som finns på datorn. Du skall nu se din aktiverade licens.
Licensaktiveringen är nu slutförd. Har du stött på problem under aktiveringen? Vänligen kontakta vår support så hjälper vi dig.